Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 426
Fitting jeg ikke kender navnet på.

Text Size
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Fitting jeg ikke kender navnet på.
(1 viser) (1) Gæst
Her diskuteres powerdrager og kitebuggy.
  • Side:
  • 1

EMNE: Fitting jeg ikke kender navnet på.

Fitting jeg ikke kender navnet på. 22. Apr 2013 07:51 #5330

Jeg er fornyligt begyndt at flyve med powerkite igen efter flere års pause, hvor jeg imellem tiden har solgt det meste af mit gear.
Jeg har nu anskaffet mig en 4 m3 trækdrage (4 liner) og et harnes, men skal bruge det der forbinder disse. Alså ikke en desideret bar, men en "fitting med noget snorværk", som holder trækket fra dragen, med en snor i, som er nødudløser. Hvad hedder dette, og hvor kan man finde dem billigst?

På forhånd tak.

Benjamin
  • sblop
  • IKKE ONLINE
  • Nybegynder

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 22. Apr 2013 08:55 #5333

Velkommen tilbage Benjamin.
Nu ved jeg jo ikke hvad du bruger af håndtag/bar at flyve på. Bruger du "normale" 4 liner håndtag, har man normalt en kraftig line bundet mellem disse, som så enten render over et åbent hjul, eller et lukket med panikudløser i din harnes.
Hvis du flyver på en bar sidder der normalt en løkke i midten af denne, som så placeres i en af ovennævnte.
  • Alex
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Alex

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 22. Apr 2013 09:01 #5334

Hej Alex,

Tak for dit svar.

Jeg bruger lige nu 2 håndtager, så tænker i løsningen med en line der er fast monteret mellem disse, der går igennem et lille hjul, hvori der sidder en panik udløser. Ved man kan lave dem selv, men ved dårligt hvor jeg skal finde de nødvendige fittings, og tænker man må kunne købe færdige løsninger?

- Var i drageforretningen i Hvide Sanne, men der kostede hjul med udløser og sor 275, hvilket jeg synes er lige dyrt nok.

/Benjamin
  • sblop
  • IKKE ONLINE
  • Nybegynder

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 22. Apr 2013 09:04 #5335

www.metropolis-drachen.de/cgi-bin/iboshop.cgi?showd100!0,996826515379557,17035-x

det er denne del, du mangler. de er desværre dyre
under mit oprydningssalg. har jeg en kite bar liggende med udløser.

du kan jo tjekke det ud, om det er noget du evt kan bruge.

men de er svære at finde billige.
  • per f
  • IKKE ONLINE
  • Erfaren
  • aldrig gå ned på udstyr. DET SKER HELLER IKKE.
man kan aldrig få for lidt

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 22. Apr 2013 09:13 #5337

Hej Per,

Hvordan er det at flyve trækdrage med Bar? - I sin tid havde jeg en 5,6 m3 kitesurfer drage med bar, som var noget speciel at styre. Men med en regulær foil er der vel fin kontrol?

/Benjamin
  • sblop
  • IKKE ONLINE
  • Nybegynder

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 22. Apr 2013 09:20 #5338

har aldrig selv nået at få fornøjelsen, af at flyve med bar.
men det er det alle bruger på stranden når de kører på board.
hvis du bare fedter rundt med en trækdrager på jorden. ville jeg nok bare foretrække alm handels. en tvær line. også det viste hjul med udløser. i harness.
det er det mest sikre ,og eneste rigtige.
  • per f
  • IKKE ONLINE
  • Erfaren
  • aldrig gå ned på udstyr. DET SKER HELLER IKKE.
man kan aldrig få for lidt

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 22. Apr 2013 09:24 #5339

Hej Per,

Tak for svaret. Jeg vil se om jeg kan finde mig det viste hjul eller lignende.

Tanken er at jeg vil til at køre buggy. Har fået lavet mig en, sammen med en kammerat som er en habil svejser. Det eneste jeg mangler r nu er sådan set at få syet mig et sæde. En bar kunne måske bruges.

Jeg takker for jeres hjælp. Nu har jeg da i hvert fald noget at søge efter.

Er der fordele ved at bestille sådan noget her hjem fra USA?

/Benjamin
  • sblop
  • IKKE ONLINE
  • Nybegynder

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 30. Apr 2013 07:13 #5352

Hej Benjamin

Var det dig, der startede en drageshop i perioden, hvor vi fløj nede ved Arken?
Velkommen tilbage under alle omstændigheder

Jeg ville lige kommentere den dér panikudløser, for jeg har aldrig hørt om nogen, der har brugt den i praksis.
Jeg kunne selv have brug for den én gang, men da gik alt så stærkt, at det var ret ligegyldigt, jeg nåede ikke engang at slippe håndtagene

Så jeg vil påstå, at den nærmest har samme virkning som det nødstop jeg har på min buggy (pynt og falsk sikkerhed)

stop.jpg

NB: Du mener vel m2 (kvadratmeter) når du omtaler dragerne
  • Ewan
  • IKKE ONLINE
  • Meget erfaren
  • The sky is the limit

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 30. Apr 2013 07:20 #5353

Hej Ewan,

Tak for svaret. - Det var dog amatør agtigt af mig at skrive m3 i stedet for m2... - Nå ja... Du ved hvad jeg mener... - Også selvom min drage er knap så rummelig, som først skrevet

Jeg har ikke selv haft startet en drage butik, men fløj meget sammen med Thomas fra Drageportal.dk i sin tid. - Stoppede dog stort set totalt med at flyve i 2004, da jeg flyttede, og skulle starte på uddannelse.

Nu er jeg dog kommet igang igen og kan godt mærke jeg er ude af træning. Var ude og flyve i en 6-8 sekundmeter med min 4m2 drage og var ved at gå til. Specielt dagene efter.

-For nu at komme til det væsentlige. - Jeg regner med at gå i en af sejlerbutikkerne her i byen (Svendborg - her er et par stykker) hvor jeg forventer at kunne finde nogle fittings som kan bruges til en forhåbentlig meget mindre pris end den fra Metropolis-drachen.de.

Er der nogen af jer der ved hvor meget der bliver fløjet på fyn for tiden? - Kunne godt bruge en "kammerat" at flyve med en gang eller 2 om måneden.

/Benjamin
  • sblop
  • IKKE ONLINE
  • Nybegynder

Sv: Fitting jeg ikke kender navnet på. 30. Apr 2013 08:43 #5354

6-8 m/s til en 4m2 drage vil jeg også sige er lige i overkanten - indtil det bliver omsat til buggykørsel selvfølgelig. Har du fået prøvet din buggy (kan du ikke lægge et par billeder op af den når vinden bliver omsat til fremdrift bliver den jo meget mere civiliceret at have med at gøre. Så er 6-8 m/s nærmest perfekt at starte i.
  • Ewan
  • IKKE ONLINE
  • Meget erfaren
  • The sky is the limit
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder