Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 423

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/test.drageflyveren.dk/configuration.php:1) in /home/www/test.drageflyveren.dk/libraries/joomla/session/session.php on line 426
Quad (rev) for begyndere

Text Size
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Quad (rev) for begyndere
(1 viser) (1) Gæst
Her diskuteres drager der har mere end 2 flyveliner (dog ikke powerdrager)

EMNE: Quad (rev) for begyndere

Quad (rev) for begyndere 30. jul 2010 17:45 #618

Jeg har gået og luret lidt på quad videos, og jeg må indrømme, at det ser hylende sjovt ud. Det kunne være godt, med en lille afveksling fra de tolinede engang imellem.
Men sagen er den, at jeg aldrig har så meget som prøvet en quadline før.

Hvilken quad er anbefalelsesværdig for begyndere? Hvilke liner?

Og hvad er forskellem imellem en billig rev som exp og en af de dyrere modeller?
  • Fanden
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Per Dommergaard

Sv:Quad (rev) for begyndere 30. jul 2010 17:58 #619

@Fanden.
WHAT???
Åh nej Per, springer du først på vognen, så bliver Vestereng ikke det samme igen.
Jeg ser for mig at der kommer dansene revs lige bag én hvorend man bevæger sig.
Hver ting til sin tid og det er altså ikke rev tid på Vestereng lige nu. Eller hvad?
Hilsen
David.
  • David
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert

Sv:Quad (rev) for begyndere 30. jul 2010 19:00 #620

Jeg har da haft fingeren svævende over "køb"-knappen flere gange

Ikke for at lægge tolinerne på hylden, men bare som afveksling, som Fanden skriver.

Men jeg ved sgi ikke hvor meget vekslen det vil blive til. En Rev flyver jo helt sikkert ikke som en Nirvana
  • mama74
  • IKKE ONLINE
  • Erfaren

Sv:Quad (rev) for begyndere 30. jul 2010 19:08 #621

Fingeren på køb-knappen og surfet nettet tyndt for at se, hvilke quad kites er tilgængeligt. Kitehouse Engel, Benson Airbow, HQ Mosquito, Rev... Nice.

He he, efter jeg så den her video, tænkte jeg at en rev i tasken kunne være god gas:

Bemærk de 540-agtige rotationer han pisker ud af den!

Men quad kommer nok ikke til at afløse 2-liner for mig, så bare rolig david
  • Fanden
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Per Dommergaard

Sv:Quad (rev) for begyndere 30. jul 2010 19:39 #622

@Mama74
Skift stængerne til Aerostuff og lave lidt om på bridlen, så lugter en rev sikkert hen af en Nirvarna.
@Fanden
Kender du ordsproget "at have mange jern i ilden"?
Jeg er kommet dertil at jeg er holdt helt op med at få fluer for nye hobbies, de ender altid med at stjæle de gode gamle jeg havde, jeg har selv lyst til at prøve en rev, men jeg tør ikke.
Hilsen
David.
  • David
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert

Sv:Quad (rev) for begyndere 30. jul 2010 19:42 #623

virkelig nice !! sådan en dims ser ud til at have et ret stort vindue
men ja det ser godt ud..... men det gør det altså også med en 2 liner..... det er bare fordi vi har "vænnet" os til at se på 2 liner tricks og så ser en quad spændende ud !

nå men lad os da for fanden da købe en til tasken
  • Seti
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Seti aka Poul fra det Mørke Jylland
Sidste redigering: 30. jul 2010 19:43 af Seti.

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 05:18 #624

Er vi ude i noget fælleskøb måske?

Eller er der nogen der har lavet snigeren allerede og bestilt een i al hemmelighed?
  • mama74
  • IKKE ONLINE
  • Erfaren

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 06:16 #625

tjaaa det ville ikke komme bag på mig hvis du og Per var foran i det kapløb
  • Seti
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 06:21 #626

@Fanden
With regard to the best quad to buy I would suggest the John Berrassi Vented, full vented, to start with !! With one of these you get everything to start, two sets of frame, a three wrap and four wrap, handles, vidio, and a fantastic kite. I have two vented, one of them a pro and the other a standard, the pro is made from different material, but for a start the standard is fantastic. In my bag is allso a non vented john berrassi, great in low wind with a race frame, a Blast, which I have yet to master ( Crap kite !!)
Anyway personally I would suggest the vented as its most forgiving, and easier to fly than the others. I hope this has been some help....
Here is a link to kiteworld in England that have a great selection...
www.kiteworld.co.uk/acatalog/Revolution-...Barresi-Rev-1-5.html
  • Lax
  • IKKE ONLINE
  • Godt igang
Sidste redigering: 31. jul 2010 06:23 af Lax.

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 07:50 #627

Thanks LAX, every kind of info is usefull. A vented kite as a main? The Berrassi vented is able to fly in low winds too?
The exp it more in the price range I had in mind. I am not really abitious about quad flying, and just want it for some "time to time fun". But if the exp is a kite that the pilot "grows out of" fast, then it might be a bad place to start out?

Mama74, vi er de letteste mennesker at sælge noget som helst finanskrisen er i hvert fald ikke vores skyld.
Hvis vi var bare lidt klogere, så kunne vi nøjes med, at købe drager af hinanden. Vi har de bedste og masser af dem, så vi kunne fodre hinanden high-end-gear i årevis, he he.

Men måske vi er ovre i noget fælleskøb. Måske Poul også har en rev pilot i maven, der trænger til at blive udlevet?

David, mange jern i ilden - og dyre jern
Bare rolig, når det går op for os hvor elendige quadflyers vi er, så går vi hen og banker aggressionerne ud på en aero-stuff frame.
  • Fanden
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Per Dommergaard

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 07:51 #628

Er Hammer_dk enig i den betragtning, så kan jeg vist godt stille mig i kø til fællesbestilling.
Var ude at flyve i morges tidlig og en Rev kan umuligt blive ringere end den bunke skrammel drager jeg har i tasken.
Kan Rev'en kompensere for lorte vind?
97% pilot......Det kan umuligt passe!

David.
  • David
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 10:48 #632

Fanden skrev:
Måske Poul også har en rev pilot i maven, der trænger til at blive udlevet?

Næppe.... men kunne være sjovt at prøve.... som du skriver "time to time fun"

Fanden skrev:
Bare rolig, når det går op for os hvor elendige quadflyers vi er, så går vi hen og banker aggressionerne ud på en aero-stuff frame.

Så enig så enig !!

og ja hvad holdning har Hammer_DK til en første gangs køber som nok kun vil bruge den til "time to time fun" ??
  • Seti
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Sidste redigering: 31. jul 2010 10:50 af Seti.

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 14:40 #635

@Fanden
Hmmmm.... well I know what you mean with the price, a JB is more than the xp and the difference, well not sure !! I´ll be honest and say the advice I am giving is the advice I got from Kristian (Hammer_dk). Last year I wanted a new rev and well have never looked back after getting the vented, even though its not good in zero ore very little wind it is fantastic in the rest of the wind we get her in DK !!
I actually flew my vented in very little wind last week with a race frame in, was great, the non vented is just to fast, and furious for a new pilot like me, so most of the time its the vented, much more forgiving.
The real expert here in DK has to be Hammer_dk, what he doesn´t know about Rev isn´t worth knowning !! So he is the one to ask.... I have sent him a text, and tried to ring but think he must be on holiday !!
Hope this is some help....
  • Lax
  • IKKE ONLINE
  • Godt igang

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 20:14 #645

@Lax, there is actually a Rev Supersonic for sale on DBA for 1000,- kr, but I guess the speed series is no good place to start out. Especially if you, as a Deep Space flyer (read FAST) prefer ventes cos std is too fast for you.
You say that you wanted a new rev - did you allready have one?

Thanks for trying to reach Hammer_DK Man it was some nice flying he did on JR's NKM10 video!
  • Fanden
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Per Dommergaard

Sv:Quad (rev) for begyndere 31. jul 2010 21:22 #646

LOL !! Yeh if you think the deep space is fast the try a unvented JB in 5 m/s .... the smallest movement makes a huge difference !! One thing I heard on a a Tråd here is the first 100 hours with a four liner is learning, then its flying !!!! I have not flown with my two lines since last year as I really want to master the four line, and its not easy !!!! Especially when I fly with Hammer_dk as he really good, so I look like a complete new starter !!
The supersonic is not what I would think as a first quad !! My Blast is difficult to fly, Hammer_dk can make it fly well, but he has MANY hours under the belt !! When I try it doesn´t look good, but one day when I have a few more hours under the belt maybe I can fly well with it....
Oh and yeh with the rev story for me... got a rev 2 about 14 years ago, then a rev blast, followed by a vented JB, then recently I got a vented and non vented JB from John berrassi himself,they were used from the Iquad team, well didn´t get them free just cheap !! Its cool with facebook friends like John Berrassi !!!!
  • Lax
  • IKKE ONLINE
  • Godt igang

Sv:Quad (rev) for begyndere 01. Aug 2010 06:35 #649

Lax skrev:
One thing I heard on a a Tråd here is the first 100 hours with a four liner is learning, then its flying !!!!

Im never gonna learn it then
  • Seti
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Sidste redigering: 01. Aug 2010 06:36 af Seti.

Sv:Quad (rev) for begyndere 01. Aug 2010 06:45 #650

I fear my first take off too I remember how insanely stupid I was at flying dualline the first many hours.
So Deep Space is nothing compared to a quad when it comes to speed? Ha ha, prism describes one for their kites as a mummingbird on amfetamine - most be related!

It is pretty cool to have a few of JB's laid off kites I bet he had done quite a few modifications on them.

By the way, what kind of lines do you use - and what kind can you recommend to a newbie? How long/strong?
  • Fanden
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Per Dommergaard

Sv:Quad (rev) for begyndere 01. Aug 2010 19:05 #662

Yeh really cool to have two of JB`s kites, they are the same colour, and were made for the iquad team by Basser, but they aren´t modified !! I must admit I thought it might help my flying with a couple of originals from JB, but it hasn´t !!! Still practise makes perfect, the more you fly the better it gets.... Just have to find time !!

Lines, yeh I use the ones that came with my vented jb as a set, not sure which they are, but they work !! I guess they are them that are called 90lb x 80ft ...

I have talked to Hammer_dk today and hope he will join this tråd, he is the best person to ask....
  • Lax
  • IKKE ONLINE
  • Godt igang

Sv:Quad (rev) for begyndere 01. Aug 2010 19:16 #663

• Lax
  • IKKE ONLINE
  • Godt igang

Sv:Quad (rev) for begyndere 01. Aug 2010 21:02 #664

Nice link I am gonna go study it. According to the "what is your favorite rev" pull, the b-series or 1.5sle is the way to go. Mabye I should put in some extra money, and go for the 1.5 sle instead of EXP, and then if I get too hooked on it, go for a b-series or zen.
By the way thanks for answering all my questions Lax
  • Fanden
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Per Dommergaard

Sv:Quad (rev) for begyndere 02. Aug 2010 11:32 #676

Hej allesammen

Jeg har nu haft tid til at læse hele tråden (hele familien har været her siden fre til fest.)

Min erfaring er, at jeg startede med en exp. Den kan man købe til det halve af hvad en b-series koster. Jeg havde aldrig set en flyve live og aldrig fløjet noget med fire liner så jeg købte en exp. Det var ikke den store investering hvis jeg ikke kunne finde ud af det og var nød til at droppe tanken om, at blive rev-pilot
Det er en udemærket kite, ikke helt så præcis eller let som b-series, men en udemærket letvinds kite.
Den næste jeg købte var en b-series full vent... Det er en super drage og den jeg helst vil flyve med. Ikke så hurtig som en ikke ventileret, men meget mere rolig og den jeg klart har fløjet mest med 80/20 %.. vented gør også at den ikke er så følsom når der er vind stød og den flyver faktisk i forbavsende lidt vind.
Så købte jeg en b-series pro u/vented til at flyve i let vind med, den kunne jeg ikke helt finde ud af til at starte med, men vi er vokset sammen og den er super i let uspoleret vind...! og kan flyve i næsten ingen vind. Havde nok købt en b-series Zen, hvis den havde været på markedet dengang.

Konklusionen må være, kom ud af skabet og prøv de forskellige kites så er man ikke i tvivl, i har chancen det havde jeg ikke
og jeg vil med glæde komme vise hvad de kan og lade jer prøve forskellen.

M.V.Hammer_dk
  • Hammer_dk
  • IKKE ONLINE
  • Godt igang

Sv:Quad (rev) for begyndere 02. Aug 2010 13:11 #677

Lækker lille sag:

Lavet af en gut der hedder Benjamin Poon fra Singapore, men med rødder i det irske.
  • Alex
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Alex

Sv:Quad (rev) for begyndere 02. Aug 2010 14:25 #678

@Hammer_dk sådan et familievisit kan godt konsumere nogle kræfter. Jeg kan anbefale DVD i sofaen ovepå sådan en omgang.

Jeg er super glad for, at du joinede tråden.
Ja, prisen på EXP er bestemt tiltalende. Men jeg vil nødig ende med en drage man hurtigt vokser fra. Min erfaring fra 2liner er, at en billig drage er en rigtig dårlig investering i længden, da man hurtigt opgradere og derefter aldrig rigtig flyver "budget-dragen" igen.

Hvor længe gik der før du opgraderede til B? Og tror du en newbie kan mærke den store forskel?

Jeg tror, at jeg taler på fleres vegne når jeg siger JA TAK til et besøg. Jeg kunne da super godt tænke mig, at se et par rev live

@Alex Den er godt nok cool! Det må godt nok have krævet sit at lave de dekorationer
Jeg ville nok have valgt en sort bridle, men det er vist småtingsafdelingen.
  • Fanden
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Per Dommergaard

Sv:Quad (rev) for begyndere 02. Aug 2010 15:12 #680

Jeg kan kun sige prøv det, prøv det !!
  • drdante
  • IKKE ONLINE
  • Meget erfaren

Sv:Quad (rev) for begyndere 02. Aug 2010 15:42 #681

@Fanden.
Hej Per, jeg tror du er udsat for noget Rev spin.
Nu er det ikke længere et spørgsmål om du skal, men hvor stor (i penge) dragen du køber skal være!
Husk på Per, vi er de sindige jyder og jeg er en meget sindig nordjyde, vi skal da naturligvis ikke købe katten i sækken.
Er det nu rigtigt det de fortæller os ovre fra øen?
Jeg synes et rendsammen med 4 linere til Randers ugens drage festival ville være oplagt.
www.randers-dragefestival.dk/
Så kan vi få syn for sagen.
Jeg booker straks hele weekenden i min kalender. Vil I andre med?

David.
  • David
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert

Sv:Quad (rev) for begyndere 02. Aug 2010 15:53 #682

David skrev:

Jeg synes et rendsammen med 4 linere til Randers ugens drage festival ville være oplagt.

Det ville da være hyggeligt med et lille rev-træf i Randers. Hvis flere skulle få lyst til at tilbringe weekenden her, kan vi nok forlænge "mad-bestillings-fristen-som-ellers-udløb-idag", med et døgn eller to. Tjek www.randers-dragefestival.dk for mere info.
  • Alex
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Alex

Sv:Quad (rev) for begyndere 02. Aug 2010 17:43 #686

Alex skrev:
[quote]David skrev:

Fint nok Alex, jeres bank åd da godt nok mine penge for 3 x aften buffet lørdag i sådan en fart.
Vi ses.
  • David
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert

Sv:Quad (rev) for begyndere 02. Aug 2010 18:31 #688

@DrDante I am on it

@David Det er sandt, at jyden ikke vil købe katten i sækken, og endnu mere sandt, at jyden vil købe billigt, ha ha.
Denne forjettede weekend 20. 22. agu. arbejder jeg
Men lad det ikke holde et rev træf tilbage.
  • Fanden
  • IKKE ONLINE
  • Ekspert
Per Dommergaard

Sv:Quad (rev) for begyndere 03. Aug 2010 07:21 #698

@Alex

Fruen har sagt ja til at tage til randers vi kommer 2 stk. kan vi nå at købe madbiletter kun til lørdag aften..?

@Fanden

Jeg købte exp i maj og b-full vented i aug. Ja du vil kunne mærke forskel.

MvHammer_dk
  • Hammer_dk
  • IKKE ONLINE
  • Godt igang

Sv:Quad (rev) for begyndere 03. Aug 2010 14:14 #704

Hammer, skynd dig ind på www.randers-dragefestival.dk og tryk på "Bestil madbillet" i venstre side. Så klare vi også den.
  • Alex
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Alex
Tid til at oprette siden: 1.15 sekunder